Εργαστήριο δεξιοτήτων:
Δόθηκε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Άλκης Ζέη «Η Κωνσταντίνα και οι Αράχνες της». Τα παιδιά το διαβάζουν και το φέρνουν την Τρίτη μαζί τους για να το επεξεργαστούμε στην τάξη.
Μαθηματικά:
Κεφάλαιο 30: Η διαίρεση των δεκαδικών αριθμών
Ασκήσεις 1 έως 4 και Προβλήματα 1 και 2 από το Τετράδιο Εργασιών
Σημείωση: Οι μαθητές/ήτριες δυσκολεύονται ιδιαίτερα στη διαίρεση των δεκαδικών αριθμών, που δεν είναι εύκολο να γίνει αντιληπτή ως μοιρασιά, για παράδειγμα, όταν ο Διαιρετέος είναι μικρότερος από τον διαιρέτη (π.χ. 2:8), ή όταν ο διαιρέτης είναι μικρότερος από τη μονάδα (π.χ. 2:0,4). Επίσης, συχνά επιμένουν σε αντιλήψεις όπως «η διαίρεση μειώνει έναν αριθμό», κάτι που ισχύει πάντοτε στους φυσικούς, αλλά δεν ισχύει πάντοτε στους δεκαδικούς αριθμούς. Η χρήση αναπαραστατικών μοντέλων, όπως και στα κλάσματα, πριν από την κάθετη πράξη θα βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν τη διαίρεση των δεκαδικών αριθμών και να αντιμετωπίσουν τις πιθανές δυσκολίες.
Τετράδιο Εργασιών
3η Άσκηση:
Ζωγραφίζουμε κίτρινο το 2,4 (24 στήλες- 24 δέκατα). Χωρίζουμε σε ομάδες καθεμία από τις οποίες απαρτίζεται από 0,6 (6 στήλες- 6 δέκατα). Δημιουργούνται 4 ομάδες και δεν περισσεύει τίποτα. Άρα 2,4:0,6=4
4η Άσκηση:
α τρόπος: Μετατρέπουμε τον διαιρέτη σε φυσικό αριθμό και έχουμε:
1,28 x 100 = 128. Ταυτόχρονα μετατρέπουμε και τον διαιρετέο σε φυσικό αριθμό, πολλαπλασιάζοντάς τον και αυτόν επί 100, και έχουμε 6,08 x 100 = 608. Έπειτα από αυτές τις αλλαγές η αρχική διαίρεση γίνεται:
6,08:1,28 = 608:128 = 4,75.
β’ τρόπος: Μετατρέποντας τον διαιρέτη και τον διαιρετέο σε δεκαδικά κλάσματα έχουμε:
Φυσική Ε2:
Μελέτη τις σελίδας 58 και 59 από το Βιβλίο του Μαθητή.
Μαθαίνω ορθογραφία το συμπέρασμα της σελίδας 102
Εργασίες για το σπίτι (σελ. 103)
