Γλώσσα:
Βρίσκουμε ορισμούς για τις λέξεις σήραγγα, νεοσσός, ανέγερση, στέλεχος, φανοστάτης και τους γράφουμε στο ευρετήριο. Επίσης στο Τετράδιο Γλώσσας γράφουμε προτάσεις με τις παραπάνω λέξεις.
Μελετώ το γραμματικό φαινόμενο αυτής της ενότητας από τη σελίδα 11 του Βιβλίου του Μαθητή (ενεργητική – παθητική σύνταξη). Περισσότερα βρίσκουμε στην ιστοσελίδα της τάξης (Γλώσσα Ε – Ενότητα 11).
Στην τάξη κάναμε τις ασκήσεις 4 και 8 από το Τετράδιο Εργασιών και μία άσκηση για την ενεργητική και παθητική σύνταξη. Δίνω την λύση της για να γίνει η αυτοδιόρθωση στο σπίτι:
«Για το στολισμό της τάξης φτιάχτηκαν κολάζ από τους μαθητές. Πρώτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες των τεσσάρων ατόμων από τη δασκάλα. Μετά, τα θέματα μοιράστηκαν στους μαθητές από εκείνη. Όλο το υλικό μαζεύτηκε από τα παιδιά. Πολλές εικόνες συγκεντρώθηκαν. Στη συνέχεια, η θέση των εικόνων αποφασίστηκε από όλους. Οι εικόνες κόπηκαν από τους μισούς μαθητές. Οι εικόνες κολλήθηκαν από τους άλλους μισούς μαθητές. Συγχαρητήρια δόθηκαν στους μαθητές για την αξιόλογη προσπάθειά τους από τη δασκάλα.»
Άσκηση για το σπίτι (στο Τετράδιο Γλώσσας):
1.
Στις παρακάτω
προτάσεις να μετατρέψεις την ενεργητική σύνταξη σε παθητική:
Το εργοστάσιο του Άγρα
ηλεκτροδοτεί τη Βόρεια Ελλάδα.
Τα δικαστήρια εκδίδουν τις
αποφάσεις τους ύστερα από μελέτη.
Τα κρατικά ταμεία χορήγησαν
πολλά δάνεια.
Ο Όμηρος εγκωμιάζει τον Αχιλλέα.
Τα παραμύθια γοητεύουν τα
παιδιά.
Το χιόνι κάλυψε ολόκληρη την
περιοχή.
Ο καθηγητής διδάσκει τον Πέτρο
χορό.
Τον κήπο τον σπείραμε λαχανικά.
Φόρτωσε το αυτοκίνητο λιγνίτη.